پرده مدل اسپرت | آموزش دوخت در خانه | پرده دوزی | ۰۲۱۲۲۲۰۵۵۰۴

نمونه پرده اسپرت

پرده مدل اسپرت با آموزش کامل دوخت در منزل | پرده دوزی | ۰۲۱۲۲۲۰۵۵۰۴

پرده مدل اسپرت و دوخت آن که در واقع یکی از مورد پسندترین پرده ها از نظر مشتریان است

و ما به همین جهت در اینجا نحوه دوخت و قیمت آن را گفتیم.

تعیین متراژ پارچه

والان چهار متر و پنجاه سانتی‌متر به عرض صد و پنجاه سانتی‌متر پرده‌ای کناری چهار متر به عرض سیصد سانتی‌متر پره حاشیه رویی پنج‌ونیم متر به عرض سیصد سانتی‌متر

روش دوخت و برش والان پره مدل اسپرت

ابتدا طول میل پرده را باضافه بیست سانتی‌متر کرده و عدد به‌دست‌آمده را طول هر تکه از فلان قرار می‌دهیم دویست و هشتاد به‌اضافه بیست مساوی است با سیصد سپس پارچه را دو بار در اندازه‌های سیصد هفتاد و پنج سانتی‌متر و صورت قرینه از پارچه برش می‌زنیم و آن‌ها را نام‌گذاری می‌کنیم A B C.

تکیه را به‌صورت قرینه روی‌هم قرار داده و یک لبه عرضی والان را به‌اندازه بیست سانتی‌متر به سمت بالا علامت زده و به‌صورت خطی اریب به لبه دیگر بالن وصل می‌کنیم سپس دورتادور لبه‌های پارچه را سردوزی می‌کنیم برای تهیه تکه وسط والان مستطیلی به طول یک متر و به عرض شصت و پنج سانتی‌متر است پارچه می‌بریم. البته با در نظر گرفتن یک‌ونیم سانتی‌متر اضافه برای جای دوخت لب پایین تکه سی را به شکل منحنی درمی‌آوریم و مثلثی با همان قاعده رسم می‌کنیم و از پارچه می‌بریم و دور لبه‌های پارچه را سردوزی می‌کنیم .

همچنین ببینید >> طریقه دوخت و برش پرده‌های حاشیه (کنار پنجره )

یک ضلع مثلث را از قسمت روی پارچه به پشت لبه تکه سی گذشته و دو دست را به‌هم می‌دوزیم . سپس تکه مثلثی‌شکل را به رو برمی‌گردانیم و درز رو اتو می‌کنیم و به وسیله یک عدد دکمه منگنه شده از پاچه گوشه آن را به کسی وصل می‌کنیم. لبه‌های عرضی هر سه تکه را به‌هم وصل می‌کنیم به‌طوری‌که تکه سی در وسط والان قرار بگیرد و درز را باز کرد و اطو می‌کنیم.

سپس لبه‌های کنار بالن را به‌اندازه دو سانتی‌متر به پشت پاچه تا زده و روی آن را چرخکاری می‌کنیم حال لب پایین بالن را به‌اندازه یک سانتی‌متر به پشت پارچه تاک و تاک کرده و لبه آن را با بخیه می‌دوزیم.

لبه بالای والان را به‌اندازه دو سانتی‌متر تا می‌کنیم و نوار پرده را در سه ردیف طولی می‌دوزیم سپس تکه‌های ای و بی را کاملاً چین کش کرده و به‌صورت گیره ده پره متصل می‌کنیم در آخر نیز پره‌های حاشیه زیرورو را نیز با توجه به طول میل پرده به اندازه‌های داده‌شده در الگو برش زده و آن‌ها را چرخکاری می‌کنیم.

همچنین ببینید >> دوخت پرده | قیمت پرده | خرید پرده | پرده دوز

امیدوار هستیم این نمونه پرده برای شما نیز جذاب باشد و نحوه دوخت آن را که آموزش دادیم مورد پسند و استفاده شما واقع شده باشد.

در آخر یادآور می شویم در صورتیکه نیاز به راهنمایی و مشاوره و یا سفارش انواع پرده ها از جمله پرده مدل اسپرت دارید آن را از طریق راههای تماس موجود در وب سایت پرده دوزی مثل: صفحه تماس با ما ، سفارش آنلاین و همچنین دکمه واتساپ و یا شماره تلفن های شرکت پرده دوز با ما در میان بگذارید.

شماره های تماس ما عبارتند از:

تلفن: ۰۲۱۲۲۲۰۵۵۰۴
موبایل: ۰۹۱۲۵۰۳۹۰۰۳

 

پرده های مدل اسپرت و آموزش دوخت آنها

 

× واتساپ؟!