پرده والان رومی > تعیین متراژ پارچه پرده > طریقه برش و دوخت + روش برش و دوخت گوشواره

دوخت پرده والان رومی

پرده والان رومی > تعیین متراژ پارچه پرده > طریقه برش و دوخت همراه روش برش و دوخت گوشواره

دوخت پرده والان رومی آخرین مرحله از آموزشهای دوخت پرده دوزی است و شما اکنون باید بتوانید با آموزشهی خوب ما

پرده های زیر را دوخته و با آنها آشنایی یافته باشید:

همچنین ببینید >> پرده مدل اسپرت

تعیین متراژ پارچه پرده والان رومی

برای این کار والان دراپه و گوشواره 5 متر و عرض 150 سانتی‌متر که 3 متر آن برای تهیه والان و بقیه پارچه برای آویزه کنار پنجره در نظر گرفته شده‌است.

پرده والان رومی

طریقه برش و دوخت پرده والان رومی

ابتدا پارچه را روی سطح صاف پهن کرده پاچه را از عرض دولا می‌کنیم و به وسیله اتو وسط آن را خط می‌اندازیم. از لبه تای پارچه به‌اندازه 1.2 طول میل پرده روی کار علامت گزاری می‌نماییم. به‌طور مثال چون طول میل پرده ما دویست و هشتاد سانتی‌متر است 1.2 آن را یعنی 140 سانت روی یک لبه پارچه علامت‌گذاری می‌کنیم.

برای بدست آوردن لب پایین والان نیز یک حدود طول میل پرده را به‌اضافه ده سانتی‌متر می‌کنیم یعنی 140+10=150.

همچنین ببینید >> وبسایت بهترین پرده فروش ایران

علامت بالا و پائین را به‌وسیله‌ی صابون خیاطی به‌هم وصل کنید. اکنون برای مشخص کردن خط‌چین ها روی این خطوط به فاصله 10 سانتی‌متر از هم علامت‌گذاری کنید. دقت کنید که علامت‌گذاری کاملاً مساوی انجام گیرد تا چین‌ها منظم و مرتب روی‌هم قرار بگیرند. با توجه به نمودار لب پایین آویز را به‌اندازه سی و پنج سانتی‌متر به داخل علامت زده و لب بالا و پایین آن را به‌هم وصل می‌کنیم اضافه‌های پارچه را قیچی پارچه را قیچی می‌کنیم. دورتادور والان را سردوزی کرده و لبه‌های آن را می‌دوزیم .
قسمت وسط والان را که با خط اتو مشخص‌شده به وسیله پلیسه روی‌هم جمع می‌کنیم و به وسیله نخ و سوزن این نقطه‌چین ها را به‌هم وصل می‌کنیم. لبه‌های کنار بالن را نیز به همان گونه به شکل پلیسه روی هم جمع می‌کنیم. یک گل تزیینی به روشی که در مدل دراپه با آویزه تزیینی آموزش‌داده‌شده دوخته و به وسط والان وصل کنید. سه عدد بندینک تهیه کرده و روی قسمت جمع‌شده چین‌ها می‌ریزیم. سپس آن‌ها را روی قلاب میل پرده آویزان کرده و هنگام نصب چین‌ها را مرتب می‌کنیم .

روش برش و دوخت گوشواره پرده والان رومی

مربعی به‌اندازه صد چهل در صد چهل سانتی‌متر روی کاغذ الگو ترسیم کنید از لبه بالای گوشواره هشتاد سانتی‌متر به وسط پایین علامت بزنید و آن را به‌صورت منحنی به لبه پایین گوشواره وصل کنید با توجه به نمودار لبه بالای گوشواره را به‌صورت پلیسای خوابیده جمع نموده می‌توانید پس‌از پلیسه کردن نوار پرده دو نخ به لبه بالای آن بدوزید و به وسیله گیره پرده به میله متصل نمایید و یا این‌که دو بندینک در دوسر گوشواره دوخته و به وسیله قلاب مخصوص به میل پره متصل نمایید .

همچنین ببینید >> دوخت پرده | قیمت پرده

× واتساپ؟!